Adam Rzepecki
Absolwent historii sztuki na UJ w Krakowie, współzałożyciel
i członek grupy Łódź Kaliska, artysta performer, fotograf, autor filmów.
Wytrwale propagujący idee Kultury Zrzuty w konserwatywnym Krakowie i Galicji. W latach od 1978 do grudnia 1981 (stan wojenny)
prowadził krakowską galerią fotografii
"Pod Jaszczurami".
W swych licznych dokonaniach artystycznych obficie czerpie z motywów patriotycznych /"jestem artystą polskim"/, heroicznych/
pierwszy krok w Kosmos, przejście przez Morze Czerwone/ , religijnych / Matka B./ , romantycznych / kobiety z mnóstwem piersi/, a także ze swej
bogatej wiedzy o historii sztuki/ "please go out!" do M. Duchampa/
Strona A.Rzepeckiego: www.lodzkaliska.pl/rzepecki
A. Rzepecki, Teofilów 83, foto. A. Świetlik
Adam Rzepecki incognito
Z.Bińczyk "Człowiek-cyrkiel" i A.Rzepecki "W walce o 8-godzinny dzień pracy",
7 dni na stworzenie świata, Kraków 1981, fot.A. Świetlik
Wybrane zdjęcia z cyklu" Motorem mojej sztuki jest SHL-ka"
Praca z serii: " Ilustrowane historie sztuki"
Projekt happeningu pt. " Moj pierwszy krok w kosmos" wykonanego na plenerze w Teofilowie 1983r
Prace z cyklu " Sztuka snobistyczna"
Praca z okładki pierwszego numeru "Tanga"
Rysunek córki A. Rzepeckiego Joanny Rzepeckiej zamieszczony w " Tangu" oraz list A. Rzepeckiego lansujący latorośl.
Praca z serii " Kiedy myślę o A. Warholu"
Ulotka artystyczna
Kraków , 30 stycznia 1986 . A. Rzepecki postanowił uczcić 70- tą rocznicę powstania dadaistycznego
kabaretu Voltaire. W rozesłanych po Polsce zaproszeniach / na zdjęciu powyżej/ poinformował, że
o godz. 12. 03 odbędzie się w pierwszym programie Polskiego Radia bezpośrednia transmisja z oddania przez niego na Rynku w Krakowie 3 strzałów z korkowca . Tuż przed dwunastą Rzepecki
wszedł na dach kamienicy przy Kościele Mariackim i w chwili, gdy strażnik grający hejnał przechodził
od jednego okna do drugiego, odpalił kolejno 3 petardy. Znajomi dzwonili do Rzepeckiego i potwierdzili, że w tle hejnału było słychać 3 strzały.
Praca z cyklu " Moja nieobecność w sztuce"
Performance pt" Przede wszystkim jestem artystą polskim" wykonany w Koninie / należy podkreślić kolor skarpetek- jedna biała, druga
czerwona/
"Fotografia podwodna" - praca/prezent A. Świetlika dla miłośnika wędkarstwa A. Rzepeckiego
Teofilów 83, foto. A. Świetlik
Interwencja artystyczna- podpalenie pracy A. Kwietniewskiego " Point of vision".
Foto. A. Świetlik
Projekty pomników- strony z " Tanga"
Performance " Przejście przez Morze Czerwone" - Teofilów 83
A. Rzepecki przechodząc przez Pilicę rozpuszczał czerwoną farbę w wodzie i omal nie utonął zgubiwszy wytyczoną wcześniej płytką trasę .
Publiczność
nie zorientowała się, jak zwykle, o co chodzi.
Tekst zamieszczony w tzw. teoretycznym " Tangu" oraz wygłoszony na "Porno Festiwalu" Na Strychu. Żarówka na głowie A. Rzepeckiego świeciła się
na czerwono podkreślając istotne fragmenty wystąpienia.
Scenariusz filmu pt. " Spotkanie"
Strona z " Tanga"
Jedna z wielu obowiązujących biografii artysty 1985
Scenariusz filmu rejestrującego domalowanie wąsów Matce Boskiej , zamieszczony w "Tangu"
Fotografia wykonana w mieszkaniu A. Rzepeckiego malującego wąsy. Obok J. Kryszkowski.
Foto. T. Snopkiewicz
Wspólna praca Rzepecki/ 80/ - Janiak/ 82/
Z cyklu " Hasła artystyczne" . Tu na plenerze w Osiekach 81.
Kapliczka z serii "Sztuka na zamówienie" 1983
"Projekt Pomnika Matki-Polki" '87
A. Rzepecki wybrany na Króla Polski na plenerze w Teofilowie 1985.
Foto Z. Rytka.
"The male und the other art"
Obraz "Zielona Góra" z serii "Malarstwo? Ależ to nic trudnego" wystawiony na
"II Biennale Sztuki Nowej" w Zielonej Górze 1987r.
Album "For very young artists"
A.Rzepecki, happening wymuszający, Teofilów 1983
|
|